Főoldal
Magyar Országos Horgász Szövetség
Vízügyi Honlap

VII. Tisza-tavi Horgásztábor

A Tisza-tavi Horgászegyesületek Szövetsége 2017-ben már hetedik alkalommal rendezte meg nyári horgásztáborát a Tisza-tó tiszafüredi szakaszán. A népszerű táborba idén is nagyon gyorsan kellett jelentkezni, mert néhány nap alatt beteltek a helyek. Az ország minden szegletéből érkeztek gyerekek, beleértve a fővárost és a Dunántúlt is. Az egyhetes bentlakásos táborozás során nagyon hasznos ismereteket sajátíthattak el a részvevők a Tisza-tó történelme, élővilága, és a horgászat elméleti- és gyakorlati vonatkozásaiból.

Íme egy kis ízelítő a tábor progjamjai közül, azoknak, akik jövőre visszajönnének, vagy azoknak, akik akik idén lemaradtak, de egyszer szívesen eltöltenének itt több-kevesebb időt.

Első nap: A gyerekek hétfő délelőtt érkeztek meg, közös ebéd után átnéztük a gyerekek horgászfelszerelését. Az előttünk álló héten az általunk alapnak tartott spiccbotos horgászatra helyeztük a hangsúlyt. Így hát minden gyereket ellátunk spiccbotal és hozzá tartozó készségekkel, haltartókkal, merítőszákokkal amit a tábor végén haza is vihettek. Valamint nagy mennyiségű etetőanyagot és élőcsalit is beszereztünk. A gyerekek nagy része gyakorlatlan volt, akadt köztük olyan is, aki most vette kezébe első horgászbotját, délután folyamán az alapvető kötéseket, és egy spiccbot szakszerű felszerelését tanítottuk nekik. A felszerelt botokat ki is próbálták a nap végén, dévéreket, kárászokat és törpeharcsákat zsákmányoltak.

Kedd: Délelőtt háromórás csónaktúrán vettek részt a gyerekek, amely során érintettük a Tisza-tóra legjellemzőbb hal-élettereket: holtágak, öblítőcsatornák, élő Tisza, és a tározó tér. Túra során a halak és a horgászati lehetőségek mellett beszélgettünk a tározón található növény és állatvilágról. Ebéd után Szarvas Zoltán tartott előadást, majd estig horgásztak, ahol az úszózás mellett a többi módszert is kipróbálhatták a gyerekek.

Szerda: kirándulást szerveztünk Kiskörére, ahol megnéztük a Vízlépcsőt és a pár éve épült hallépcsőt is végig jártuk, elmondtuk a gyerekeknek, hogy ezek a műtárgyak hogyan működnek és mi célt szolgálnak. Ebben Oláh Tamás kiskörei Tisza II egyesület tagja volt segítségünkre. Majd elsétáltunk a 3 km-re található kiskörei szabadstrandra ahol fürödtek, fociztak, játszottak a gyerekek. Hazafele a busz megállt Poroszlón, ahol megnéztük az Ökocentrum páratlan akváriumi világát. Az óriás akváriumban lehetőség nyílt megismerkedni a Tisza-tóra jellemző halfajtákkal is.

Csütörtök: Délelőtt horgászboltba voltunk, ahol feltöltöttük a készleteinket. Majd ebédig célba dobással és szerelékek rendberakásával töltöttük az időt. Délután ellátogattunk a Tisza-tavi Sporthorgász Kft irodájába, ahol Zimány Ferenc halászati őr vezető tartott előadást a gyerekeket is érintő alapvető szabályokról. Estig spiccbotos horgászat volt, kisebb pontyokat keszegeket és törpeharcsát fogtak a táborozók.

Péntek: A délelőtti órákban a gyerekek megtekinthettek egy törpeharcsa szelektív halászatot, a csapdák felnézését és ürítését, ahol megismerték a törpeharcsa csapdázást, és elmondtuk neki erre miért is van szükség. Ebéd után Füstös Gábor tartott előadást arról, hogy ha minél több háttér információval rendelkezünk, minél többet tudunk a halakról, életükről, egy-egy adott vízterületről, a halakra ható, ezáltal a horgászatot közvetlenül befolyásoló környezeti tényezőkről, annál sikeresebb horgásszá válhatunk. Majd estig spiccbotos horgászat következett.

Szombat egész napot átölelő tábor-záró négy tusa horgászverseny zajlott. Délelőtti halfogó forduló után elméleti megmérettetés volt soron, amit a célba dobás követett, és végül a barkácsolás zárt, mely során fel kellett szerelni egy spicc botot, és egy süllőző előkét megkötni. Összesítés után eredményhirdetésre került sor. A MOHOSZ és a Szövetség támogatásának köszönhetően minden gyerek ajándékban részesült, és az első hat helyezettet kupával is jutalmaztuk.

Segítőink:
Szövetség munkatársai: Elek Gyula, Szarvas Zoltán, Hegedűs József, Szabó József, Monoki Mónika , Farkasné Laki Szilvia
Egyesületi vezetők, tagok: Pataki Zsolt, Oláh Tamás, Füstös Gábor, Balogh Albert
Tisza-tavi Sporthorgász Kft

Képek a tábor életéből:

Impresszum | Jogi nyilatkozat | Minden jog fenntartva! © 1993-2018.